Public confidence in the content of satellite channels during crises
DOI:
https://doi.org/10.33282/abaa.v7i27.205Keywords:
Public confidence, contents, satellite channels, crises, BaghdadAbstract
Most studies combine that it is important to determine the extent of the public's trust TV for two reasons. First of knowing the impact of satellite TV audience ranges and the second determining public outlets for Information Find regard to the extent of the public's confidence in knowing the contents of the satellite during the occupation of Mosul crisis by organizing the Islamic state in Iraq and the Levant And the researcher developed a questionnaire to find out the public's confidence statement satellite contents provided by the questions related to exposandscale.
The researcher audience chose the city of Baghdad to the suitability of the search, found through research that bigger ratio of News occupation of Mosul through satellite and that more than half of their pendants, follow endless than an hour, While the evening is a favorite among the majority of them also show that the news was the best format for the delivery of information to the public regarding the conferences show that military commanders were lesson fident when the public
Research also showed that there is a relationship between the sex of the subjects and levels of influence as well as the social situation and the shapes and style soused by the Satellite TV for news coverage of the occupation The research that the songs and chants provided by the satellite hit approximately 24% of the public frustrated and did not care about her, and the research that covers the special programs was the biggest adjustment for the previous conviction of respondents of Mosul.
References
2- مارغريت هسوليفان : وكتب صحف مسؤول ، المحرر التنفيذي جورج الملاك الطبعة العربية ، مفيد الديك، مطبوعات وكتب برامج الاعلام الخارجي وزارة الخارجية الامريكية ، ص59http:usinfostate.gov,.
3- د. امال احمد يعقوب . علم النفس الاجتماعية ، وزارة التعليم العالي والبحث العلمي |جامعة بغداد ، بيت الحكمة ، دار ابن الاثير1989، ص176-177.
4- د.محمد بن سعود البشر :نظريات التأثير الاعلامي ،الرياض وكاله غينيا.للدراسات والاعلام ,1424,ه ,ص127.
5- المصدر السابق, ص129.
6- د.محمد معوض ابراهيم د. بركات عبد العزيز .انتاج البرامج الإذاعية والتلفزيونية في الكويت , ذات السلاسل بلا سنة نشر ص98.
7- المصدر السابق ,ص98-99.
8- المصدر السابق ,ص100.
9- المصدر السابق.
10- د.كريم محمد حمزة :استخدام الزمن في زاوية النوع الاجتماعي، ضمن المراة العراقية جدلية لتكوين والتمكين ، مكتبة عادل، بغداد 2014، ص129-130.
11- الاتحاد الوطني الكردستاني pukm edia، دراسة عن الفضائيات الكوردية والعراقية دكتوراه في مصر, عبر الانترنت http/ puk media .com/ AR Diveieasnx?limar=9335
12- المصدر السابق.
13- د. رعد جاسم: اساليب الاقناع في التغطيات الاعلامية خلال الحرب رزمة احتلال الموصل من قبل الدول الاسلامية في العراق و الشام (داعش)انموذجا ، مقدم الى معهد البحث والتطوير في شبكة الاعلام العراقي, ايلول 2014, ص2.
14- وزارة التخطيط، الجهاز المركزي للإحصاء: خارطة الإحصاء ومستويات المعيشة في العراق، دراسة في ثلاثة اجزاء، جمهورية العراق 2011.
15- المصدر السابق.
16- أ.م.د رعد جاسم، د.علي عباس، مواجز الأخبار ودورها في فهم الجمهور لمضامين الأخبار في الفضائيات العراقية ,بحث منشور في مجلة الباحث الإعلامي، كلية الاعلام، جامعة بغداد /عدد23، كانون الثاني - شباط ، اذار 2014، ص 22-23-24.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0) that allows sharing the work with recognition of authorship and initial publication in ABBA journal.