Advertises of Advertising Mail Post of Emirate of Dubai as a sample

Authors

  • زينب ليث عباس, أ.م.د College of Al-Khawarizmi Engineering University of Baghdad

DOI:

https://doi.org/10.33282/abaa.v9i35.128

Keywords:

Advertises, Advertising Mail, Post of Emirate, Dubai, a sample

Abstract

 

                The advertising mail is considered as one of potential tools that followed to transfer the printed messages to the consumers and public customers whom are located at homes or works. This type of advertising is preferable due to the zero expense to receive the announcements of products, which became recently one of the successful procedures to create new customers and keep them in touch with direct communication. It is also possible to send them to specific group of people who can be classified by the advertisers to select even by name their own clients to give the personality to the clients for a long term of communication.

                   The research problem can be defined as: Awareness of the tools of advertising mail despite the familiarity for others with such sort of advertising but still it's ambiguous for numerous.

                    The importance of the research could be obtained through the advertisers and researchers on this specific field to focus on how to attract the client professionally following the advertising mail procedure.

                   The researcher finds some results such as: That the advertising mail in the United Arab of Emirates is followed equally in this country between the seven emirates, using the same procedures and resources of delivering the brochures, catalogues, folders and daily newspapers announcements.

Research Recommendations:

                   The researcher ends this research with the following recommendations:

Focusing on more researches and sites surveying in the whole UAE country to check more the acceptance of the public with this sort of advertising, and to be aware of the response of people with the advertising mail, the benefits of this sort of advertising.

References

1. د.ربحي مصطفى وعثمان محمد، مناهج البحث العلمي النظرية والتطبيق، عمان، دار صفا للنشر والتوزيع، 2000، ص65.
2. د.محمد فريد الصحن، الإعلان ، الاسكندرية ، الدار الجامعية للطبع والنشر والتوزيع ، 2000 ،ص9.
*. هي إحدى إمارات دولة الإمارات العربية المتحدة، وتعد ثاني أكبر إمارة في الاتحاد بعد إمارة أبوظبي إذ تبلغ مساحتها 4,114كم2 وهو ما يعادل 5% تقريبا من مساحة الإمارات. وتقع بين إمارتي أبوظبي والشارقة. وقد تطورت تطوراً كبيراً خلال السنوات الماضية ، إذ وجود الاقتصاد الحر والنشط في الإمارة وعدم وجود نظام ضريبي لعب دورا كبيرا في جذب المستثمرين من جميع أنحاء العالم.
3. د.محمد فريد الصحن ، الإعلان ، الدار الجامعية ، 1988، ص190. .
4. خدمة البريد الدعائي ( 16/11/2014). البوابة الالكترونية لبور سعيد - متاح على الرابط:
http://www.portsaid.gov.eg/ServiceGuide/PostDetails.aspx?ID=2.
5. خدمة البريد الدعائي (13/11/2014). شركة ايجل اكسبريس كوير سيرفيس للبريد الدولى - متاح على الرابط: http://www.eagleexpressegypt.com/service.php?id=89
6. د.عبد السلام ابو قحف، هندسة الإعلان، الإسكندرية، دار الجامعة الجديدة للنشر، 2003، ص205 .
7. خدمة البريد الدعائي (13/11/2014). مصدر سابق - متاح على الرابط:
8. http://www.eagleexpressegypt.com/service.php?id=89.
9. د.خليل صابات ، الإعلان تاريخة. اسسه وقواعده . فنونه واخلاقياته ، القاهرة ، مكتبة الانجلو المصرية ، 1969 ، ص81-83.
10. المهندس محمد العلي ، مقابلة مع مدير شعبة البريد في الهيئة العامة للطرق والمواصلات (RTA)، بتاريخ 25/9/2014 .
11. المصدر السابق.
12. نفس المصدر.
13. صالح بن حمد العساف، المدخل إلى البحث في العلوم السلوكية، الرياض، شركة العبيكان للطباعة والنشر، 1989، ص169.
14. عبد الجليل إبراهيم الزوبعي ومحمد أحمد الغنام، مناهج البحث في التربية، ج1، (بغداد: مطبعة جامعة بغداد، 1981)، ص51.
15. د.محمد عبد الحميد، البحث العلمي في الدراسات الإعلامية (القاهرة: عالم الكتب، 1997)، ص216.
16. كامل حسون القيم، مناهج وأساليب كتابة البحث العلمي في الدراسات الإنسانية، بغداد، السيماء للتصاميم والطباعة، 2006، ص137.
17. د.سمير محمد حسين، بحوث الإعلام ، الأسس والمبادئ ، مؤسسة دار الشعب، القاهرة، 1976، ص293.
18. محمد عبد الحميد ، البحث العلمي في الدراسات الإعلامية، (القاهرة، عالم الكتب، 2000) ، ص146 ..
19. انظر ملحق رقم (1) ، ص25.
20. راسم محمد الجمال، مقدمة في مناهج البحث في الدراسات الاعلامية، (القاهرة، مطبعة جامعة القاهرة، 1999)، ص231.
21. محمد عبد الحميد، مصدر سابق ، ص230.
22. سمير محمد حسين، بحوث الاعلام، دراسات في مناهج البحث العلمي، ط3، (القاهرة، عالم الكتب، 1999)، ص269.
23. اديب خضور، الاعلام المتخصص، دمشق، المكتبة الاعلامية، 2003، ص99.
24. الخبراء والمحكمون هم:
 أ.د. علي جبار الشمري/ جامعة بغداد/ كلية الاعلام / علاقات عامة.
 أ.د. وسام فاضل راضي/ جامعة بغداد/ كلية الاعلام/ صحافة اذاعية وتلفزيونية.
 أ.م.د.اسماء جميل رشيد/ جامعة بغداد / مركز احياء التراث / علم اجتماع.
 م.د. نهى عارف علي الدرويش / جامعة بغداد / كلية التربية ابن الهيثم / تربية وعلم نفس.
25. محمد عبد الحميد، مصدر سابق ، ص419.
26. المصدر السابق ، ص425.

Downloads

Published

2017-01-01

Issue

Section

Articles

How to Cite

عباس ز. ل. (2017). Advertises of Advertising Mail Post of Emirate of Dubai as a sample. ALBAHITH ALALAMI, 9(35), 79-106. https://doi.org/10.33282/abaa.v9i35.128

Similar Articles

1-10 of 161

You may also start an advanced similarity search for this article.