This is an outdated version published on . Read the most recent version.

ADVERTISING CAMPAIGNS IN TV CHANNELS

(A Research Drawn from A Master Thesis)

Authors

  • Mr. Abd al-Satar Hameed al-Dulaymi College of Mass Communication, University of Baghdad

DOI:

https://doi.org/10.33282/abaa.v4i17.496

Keywords:

Advertising Campaigns, TV Channels, TV Picture , Media Culture

Abstract

Television culture has become the most dangerous of our time. It manipulates with minds and hearts together; and forms consciousness. It transforms societies into actual forces rejecting certain principles by guiding the media landscape through visible connotations acceptable to the public; or provokes the citizen against elements that put a burden on the viewer or the public in order to create a positive reaction to the subject of combating terrorism by combining these ads in line with what the public wants of security and tranquility and a decent living after suffering from terrorism in the past years.

Therefore, this research deals with television advertisements as one of the most important forms of media which display advertisements on terrorism; renounce violence; create awareness and peaceful coexistence among the Iraqi people; enlighten the minds to the suffering caused by terrorism and create a public opinion through emotional and mental uses. How the public dealt with it and what kind of impact it had on the general population.

Are the reactions positive or negative? Thus, the requirements of the research required to be divided into two searches, the first of which titled (advertising campaigns: types and methods), while the second was under the title (characteristics of television as an advertising medium).

This research dealt with advertising campaigns, definition and concept; and planning of advertising campaigns and their objectives; types of campaigns and functions of advertising communication; and evaluation of advertising campaigns and their relationship to other communication patterns. While the second section addressed (the characteristics of television as a means of advertising) which referred to the types of television advertising and formats of editing methods; as well as ethics broadcasting and advertising industry in television channels.

References

١- د. فاتن محمد رشاد، تخطيط الحملات الإعلانية، القاهرة، الدار العربية للنشر والتوزيع، ۲۰۰۸، ص ۱۷.
۲ - الاكاديمية السورية الدولية، مبادئ الإعلان، مصدر سبق ذكره ، ص ۱۰۹.
٣- د. بشير العلاق، د. علي ربايعة الترويح والإعلان، مصدر سبق ذكره، ص۲۶۳.
4 - د. عبد السلام ابو قحف: هندسة الإعلان الاسكندرية، دار الجامعة الجديدة للنشر، ۲۰۰۵ ص ۱۳۶.
5. د- على السلمي، الإعلان، القاهرة، مكتبة غريب، ۱۹۷۸، ص 15.
{th Donald E. Parent, Advertising campaign, Euide to marketing communication plans - 1
11.P,..1,Ed. cus thanson
(۷) د. محمد ناجي الجوهرة العلاقات العامة (المبادئ والتطبيقات رؤية معاصرة، دبي، دار العلم للنشر والتوزيع، 2004، ص 4۰۰.
(۸) د. فاتن محمد رشاد، تخطيط الحملات الإعلانية، مصدر سبق ذكره، ص۳۳.
(9) د. صفوت محمد العالم، عملية الاتصال الإعلاني، القاهرة مكتبة النهضة المصرية، 2004. ص ۱۳.
(۱۰) د. طاهر محسن الغالبي، د. احمد شاكر العسكر الإعلان، مدخل تطبيقي، عمان، دار وائل للنشر ۲۰۰۳، ص۱۹۸.
(۱۱) د. ناجي فوزي خشبة الإعلان, مصر، المكتبة المصرية، ۲۰۰۵ ص۱۹۳.
* (وليم کرونورد) هو منشیء وكالة الإعلان البريطانية المعروفة باسم لندن ورئيس مجلس ادارتها السابقة وهو من اشهر رجال الإعلان في بريطانيا في القرن العشرين (2).
(۱۲) د. ناجي فوزي خشبة الإعلان، مصدر سبق ذكره، ص ۱۹۵
(۱۳) د. محمد فريد الصحن، الإعلان، الاسكندرية ، الدار الجامعية ، ۲۰۰۳، ص۲۵۶.
(14) د. سمير محمد حسين، الإعلان، المداخل الأساسية، القاهرة، ط2، عالم الكتب ، ۱۹۸۶، ص ۱۶۹.
(۱۵) د. عبد السلام ابو قحف، هندسة الإعلان، مصدر سبق ذكره ، ص 140.
(16) د. فاتن محمد رشاد، تخطيط الحملات الإعلانية، مصدر سبق ذكره ، ص ۸۵.
(۱۷) د. فاتن محمد رشاد , تخطيط الحملات الإعلانية , مصدر سبق ذكره , ص ۸۷
(۱۸) د. سامي عبد العزيز، الاتصالات التسويقية المتكاملة القاهرة ، دار النهضة العربية ، ۲۰۰۹, ص ۲۲۱
(۱۹) د. صفوت محمد العالم، الإعلان الصحفي وتخطيط الحملات الإعلانية، مصدر سبق ذكره، ص۱۹۷.
(۲۰) د. علي فلاح الزعبي، الإعلان الفعال، منظور تطبيقي متكامل، عمان, دار اليازوردي العلمية للنشر والتوزيع، ۲۰۰۹.
(۲۱) د. فاتن محمد رشاد، تخطيط الحملات الإعلانية، مصدر سبق ذكره، ص ۲۰.
(22) د. علي السلمي , الاعلان ، مصدر سبق ذكره، ص ۱۹۰.
(۲۳) د. علي فلاح الزعبي، الإعلان الفعال، منظور تطبيق متكامل، مصدر سبق ذكره.
(24) م. نور الدين احمد النادي وآخرون، تصميم الإعلان، الدعاية والإعلان في السينما والتلفزيون ,عمان، ط1، مكتبة المجتمع العربي، للنشر والتوزيع، ۲۰۰۸، ص 44.
(۲۵) د. قحطان بدر العبدلي، ود. سمير عبد الرزاق العبدلي، الترويج والإعلان، الموصل، ط3، دار زهران للنشر والتوزيع، ۱۹۹۸، ص۷۶.
(26) محمود عساف، أصول الإعلان في المجتمع الاشتراكي، القاهرة، مكتبة عين شمس، ۱۹۷۹ ص۳۰۸.
(۲۷) د. سامي عبد العزيز، صفوت محمد العالم، مقدمة في الإعلان، القاهرة، مركز جامعة القاهرة للتعلم المفتوح ، ۱۹۹۹، ص۱۷.
(۲۸) د. محمد امين السيد علي، اسس التسویق, دمشق، دار الوراق للنشر والتوزيع، ۲۰۰۰، ص۲۰۵.
(29) د. بشير عباس العلاق، التسويق الحديث، عمان الدار الجماهيرية للنشر، ۱۹۹۷، ص۱۰۷.
(۳۰) حسن محمد خير الله الاتصالات التسويقية القاهرة ,مكتبة عين شمس ، ۱۹۹۹، ص ۸۳.
(۳۱) الاكاديمية السورية الدولية، مبادئ الإعلان , مصدر سبق ذكره ، ص ۳۹.
(۳۲) د. سامي عبد العزيز ود. صفوت محمد العالم، مقدمة في الإعلان، مصدر سبق ذكره، ص ۷۶.
(۳۳) صفوت محمد العالم، العوامل المؤثرة في عملية الاتصال الإعلاني، رسالة ماجستير غير منشورة - كلية الإعلام، جامعة القاهرة، ۱۹۸۲ , ص ۱۵۹.
(۳۶) د. سامي عبد العزيز، صفوت محمد العالم، مقدمة في الإعلان، مصدر سبق ذكره، ص ۱۰۰.
(۳۵) نفس المصدر السابق، ص ۱۰۲.
(36) د. قحطان بدر العبدلي، سمير عبد الرزاق العبدلي، الترويج والإعلان، مصدر سبق ذكره، ص 144
(۳۷) د. قحطان بدر العبدلي وسمير عبد الرزاق العبدلي , الترويج والإعلان , مصدر سبق ذكره ، ص ۱۶۳.
(۳۸) ميلودي ع. العزوزي، الاتصال الإعلاني في سراتيجية التسويق، ط1، الرياض ، مكتبة النهضة الوطنية، ۲۰۰۶، ص ۵۲۵.
(۳۹) د. علي فلاح الزعبي، الإعلان الفعال، منظور تطبيق متكامل، مصدر سبق ذكره.
(40) د. النور دفع الله احمد، الإعلان الأسس والمبادئ، مصدر سابق، ص۱۸۷.
(41) د. فاتن محمد رشاد، تخطيط الحملات الإعلانية، مصدر سبق ذكره، ص ۲۲۱.
(42) د. محمد فريد الصحن، الإعلان، مصدر سبق ذكره، ص۲۱۳.
(43) نور الدين احمد النادي، تصميم الإعلان، مصدر سابق، ص ۱۷۲.
(44) د. محمد فريد الصحن، الإعلان، مصدر سبق ذكره، ص ۱۵.
(45) د. محمد جودت ناصر، الدعاية والإعلان والعلاقات العامة، مصدر سبق ذكره، ص۱۹۳.
(46) محمد عبد القادر، دور الإعلام في التنمية، بغداد ، الدار الوطنية للتوزيع والإعلان ، ۱۹۸۲ ص ۳۰.
(47) د. عبد اللطيف حمزة، الإعلام له تاريخه وأهدافه، القاهرة، دار الفكر العربي، ۱۹۹۵، ص ۳۳.
(۶۸) د. سمير حسين، مداخل الإعلان ,القاهرة، دار ومطابع الشعب، ۱۹۷۳، ص۳۹.
(49) د. محمد فريد الصحن، الإعلان، مصدر سبق ذكره، ص ۱۹.
(۵۰) د. على عجوة، الاسس العلمية للعلاقات العامة القاهرة ,عالم الكتب ، ۱۹۸۳، ص 26.
(۵۱) د. احمد بدر الاتصال بالجماهير والدعاية الدولية الكويت, دار القلم ، ۱۹۷۶، ص .
(۵۲) م. نور الدين احمد النادي، تصميم الإعلان، الدعاية والإعلان في السينما والتلفزيون، مصدر سبق ذكره، ص۱۱۷.
(۵۳) د. ناجي الحلواني، مدخل في الفن الاذاعي والتلفزيوني والفضائي، عالم الكتب القاهرة. ۲۰۰۲ ص 1۷.
(54) د. قحطان بدر العبدلي، ود. سيد عبد الرزاق العبيدي، الترويج والإعلان، مصدر سبق ذكره، ص 65.
(55) الاكاديمية السورية الدولية مبادئ الإعلان، مصدر سبق ذكره، ص ۳۹.
(56) د. سوزان القليني، التخطيط للحملات الإعلانية والإعلامية، القاهرة، مكتبة عين شمس، .۲۰۰۸
(۵۷) د. سامي عبد العزيز ود. صفوت محمد العالم، مقدمة في الإعلان، مصدر سابق، ص۱۳۰.
1- Dr. Faten Muhammad Rashad, planning advertising campaigns, Cairo, the Arab House for Publishing and Distribution, ۲۰۰۸, p.
 السورية - The Syrian International Academy, the principles of advertising, a previously mentioned source, p.
 3- Dr. Bashir al-Alaq, d. Ali Rabaya, Recreation and Advertising, a previously mentioned source, p.
 4 - Dr. Abdel Salam Abu Qahf: Alexandria Advertising Engineering, New University Publishing House, ۲۰۰۵ p.
5. D. Ali Al-Salami, Al-Advertising, Cairo, Gharib Library, ۱۹۷۸, p. 15.
{th Donald E. Parent, Advertising campaign, Euide to marketing communication plans - 1
11.P, .. 1, Ed. cus thanson
(۷) Dr. Mohammed Naji Al-Jawhara Public Relations (Principles and Applications A Contemporary Vision, Dubai, Dar Al-Alam for Publishing and Distribution, 2004, p. 4۰۰.
 (۸) Dr. Faten Muhammad Rashad, planning advertising campaigns, a previously mentioned source, p.
(9) Dr. Safwat Mohamed Al-Alem, Advertising Communication Process, Cairo, The Egyptian Renaissance Library, 2004. p.
 (۱۰) Dr. Taher Mohsen al-Ghalbi, d. Ahmad Shaker Al-Askar Advertising, Applied Entrance, Amman, Wael Publishing House ۲۰۰۳, p.
 (۱۱) Dr. Nagy Fawzy Khashba Advertising, Egypt, The Egyptian Library, ۲۰۰۵ p.
* (William Kronord) is the founder of the British advertising agency known as London and the Chairman of its previous board of directors and is one of the most famous advertising men in Britain in the twentieth century (2).
(۱۲) Dr. Naji Fawzi Khashba Advertising, previously mentioned source, p
(۱۳) Dr. Mohamed Farid El-Sahn, Advertising, Alexandria, University House, ۲۰۰۳, p.
 (14) Dr. Samir Muhammad Husayn, The Declaration, The Basic Entries, Cairo, 2nd Floor, The World of Books, ۱۹۸۶, p.
(۱۵) Dr. Abd al-Salam Abu Qahf, Advertising Engineering, a previously mentioned source, p. 140.
(16) Dr. Faten Muhammad Rashad, planning advertising campaigns, a previously mentioned source, p.
(۱۷) Dr. Faten Muhammad Rashad, Planning Advertising Campaigns, aforementioned source, p
(۱۸) Dr. Sami Abdel Aziz, Integrated Marketing Communications, Cairo, Arab Renaissance House, العربية, p
(۱۹) Dr. Safwat Muhammed Al-Alim, press advertising and planning of advertising campaigns, aforementioned source, p.
(۲۰) Dr. Ali Falah Al-Zoubi, Effective Advertising, An Integrated Applied Perspective, Amman, Yazurdy Scientific House for Publishing and Distribution, ۲۰۰۹.
(۲۱) Dr. Faten Muhammad Rashad, planning advertising campaigns, a previously mentioned source, p.
 (22) Dr. Ali al-Salami, Advertising, previously mentioned source, p.
(۲۳) Dr. Ali Falah Al-Zoubi, Effective Advertising, An Integrated Application Perspective, a previously mentioned source.
(24) M. Nour Al-Din Ahmad Al-Nadi and others, Advertising Design, Advertising in Film and Television, Amman, 1st floor, Arab Society Library, for Publishing and Distribution, ۲۰۰۸, p. 44.
(۲۵) Dr. Qahtan Badr Al-Abdali, and d. Samir Abdul-Razzaq Al-Abdali, Promotion and Advertising, Mosul, 3rd floor, Zahran Publishing and Distribution House, ۱۹۹۸, p.
(26) Mahmoud Assaf, The Origins of Advertising in the Socialist Society, Cairo, Ain Shams Library, ۱۹۷۹ p.
(۲۷) Dr. Sami Abdel Aziz, Safwat Mohamed Al-Alam, Introduction to Advertising, Cairo, Cairo University Center for Open Learning, ۱۹۹۹, p.
 (۲۸) Dr. Muhammad Amin Al-Sayed Ali, Foundations of Marketing, Damascus, Dar Al-Warraq for Publishing and Distribution, ۲۰۰۰, p.
(29) Dr. Bashir Abbas Al-Alaq, Modern Marketing, Oman The Publishing House, ۱۹۹۷, p.
(۳۰) Hassan Mohamed Khairallah, Marketing Communications, Cairo, Ain Shams Library, ۱۹۹۹, p.
 (۳۱) Syrian International Academy, the principles of advertising, a previously mentioned source, p.
 (۳۲) Dr. Sami Abdel Aziz and Dr. Safwat Muhammad Al-Alam, Introduction to the Declaration, a previously mentioned source, p.
(۳۳) Safwat Muhammad Al-Alam, Factors Affecting Advertising Communication, Unpublished Master Thesis - Faculty of Information, Cairo University, ۱۹۸۲, p.
 (۳۶) Dr. Sami Abdul Aziz, Safwat Muhammad Al-Alam, Introduction to the Declaration, a previously mentioned source, p.
(۳۵) The same previous source, p. ۱۰۲.
(36) Dr. Qahtan Badr Al-Abdali, Samir Abdul-Razzaq Al-Abdali, Promotion and Advertising, a previously mentioned source, p. 144
(۳۷) Dr. Qahtan Badr Al-Abdali and Samir Abdul-Razzaq Al-Abdali, Promotion and Advertising, a previously mentioned source, p.
(۳۸) Melody A. Al-Azzouzi, Advertising Communication in Marketing Strategy, 1st Floor, Riyadh, Al-Nahda National Library, ۲۰۰۶, p.
(۳۹) Dr. Ali Falah Al-Zoubi, Effective Advertising, An Integrated Application Perspective, a previously mentioned source.
(40) Dr. Al-Nur pushed by Ahmad, the proclamation of principles and principles, previous source, p.
 (41) Dr. Faten Muhammad Rashad, planning advertising campaigns, a previously mentioned source, p.
(42) Dr. Muhammad Farid Al-Sahn, The Declaration, a previously mentioned source, p.
(43) Nour El-Din Ahmed Al-Nadi, Ad Design, Previous Source, p.
(44) Dr. Muhammad Farid Al-Sahn, The Declaration, a previously mentioned source, p.
 (45) Dr. Muhammad Jawdat Nasser, Advertising, Public Relations, previously mentioned source, p.
(46) Muhammad Abdul Qadir, The Role of Media in Development, Baghdad, National House for Distribution and Advertising, p.
(47) D. Abdel-Latif Hamza, the media has its history and goals, Cairo, Dar Al-Fikr Al-Arabi, ۱۹۹۵, p.
(۶۸) Dr. Samir Hussein, the entrances to the announcement, Cairo, Dar Al-Shaab Printing Press, ۱۹۷۳, p.
 (49) Dr. Muhammad Farid Al-Sahn, The Declaration, a previously mentioned source, p.
(۵۰) Dr. Ali Ajwa, The Scientific Bases of Public Relations Cairo, The World of Books, ۱۹۸۳, p. 26.
(۵۱) Dr. Ahmad Badr, mass communication and international advertising Kuwait, Dar Al-Qalam, ۱۹۷۶, p.
(۵۲) m. Nour Al-Din Ahmad Al-Nadi, Advertising Design, Advertising in Film and Television, aforementioned source, p.
(۵۳) Dr. Nagy El-Halawany, an introduction to radio, television and space art, the world of books Cairo. P. 1۷.
(54) Dr. Qahtan Badr Al-Abdali, and d. Syed Abd al-Razzaq al-Ubaidi, Promotion and Advertising, previously mentioned source, p. 65.
(55) Syrian International Academy Principles of Advertising, previously mentioned source, p.
(56) Dr. Suzan Al-Qaliny, Planning Advertising and Media Campaigns, Cairo, Ain Shams Library, .۲۰۰۸
(۵۷) Dr. Sami Abdel Aziz and Dr. Safwat Muhammad Al-Alam, Introduction to the Declaration, Previous Source, p.

Downloads

Issue

Section

Articles

How to Cite

Hameed al-Dulaymi, . A. al-S. . (2020). ADVERTISING CAMPAIGNS IN TV CHANNELS : (A Research Drawn from A Master Thesis). ALBAHITH ALALAMI, 4(17), 165-187. https://doi.org/10.33282/abaa.v4i17.496

Publication Dates

Similar Articles

1-10 of 342

You may also start an advanced similarity search for this article.