Public relations programs and its role to enhance the morale of employees in the Ministry of Transportation
A survey study on the State land Transport Company
DOI:
https://doi.org/10.33282/abaa.v15i59.955Keywords:
Programs; Public Relations; Morale; The State land Transport CompanyAbstract
This research aims to learn about public relations programs and their role to enhance the morale of the State land Transport Company employees.The researcher relied on the survey method and use a questionnaire and scale tools to collect information from workers in the Department of Relations and Media and employees in all departments.
The research reached several conclusions, including:
1- Public relations seek to increase workers’ confidence in senior management and motivate them to improve their production, as well as their relentless endeavor to bring workers closer by following multiple and varied forms of communication with them.
2- The results of the study showed that there was a negative indication of the morale prevailing among the workers of the State land Transport Company.
References
ابراهيم عبد الباري درة، و نبيل خليف المجالي. (2010). العلاقات العامة في القرن الحادي والعشرين: النظرية والممارسة منحنى نظامي واستراتيجي. عمان: دار وائل للنشر والتوزيع.
اسماعيل محمد الدباغ. (2013). أصول البحث العلمي ومناهجه في علم السياحة (الإصدار 1). عمان: مؤسسة الوراق للنشر والتوزيع.
بشير العلاق. (2011). تنظيم وادارة العلاقات العامة. عمان: دار اليازوري العلمية للنشر والتوزيع.
رافدة الحريري. (2017). اتجاهات حديثة في إدارة الموارد البشرية (الإصدار 1، المجلد 1). عمان: دار اليازوري العلمية للنشر والتوزيع.
زكي محمود هاشم. (1990). العلاقات العامة : المفاهيم والاسس العلمية. الكويت: شركة ذات السلاسل للطباعة والنشر والتوزيع.
سهيلة محمد عباس، و علي حسين علي. (1999). ادارة الموارد البشرية. عمان: دار وائل للنشر.
طارق عبد الحميد البدري. (2001). الأساليب القيادية الإدارية في المؤسسات التعليمية (الإصدار 1). عمان: دار الفكر للطباعة والنشر والتوزيع.
طه عبد الهادي العالول. (2010). خصائص المشرف وعلاقتها بالروح المعنوية لدى العاملين في الصناعة: (رسالة ماجستير غير منشورة). كلية التربية، قسم علم النفس، دمشق: جامعة دمشق.
عبد الرزاق محمد الدليمي. (2005). العلاقات العامة في التطبيق. عمان: دار جرير للنشر والتوزيع.
علي بن فايز الجحني. (2006). مدخل الى العلاقات العامة والإنسانية . الرياض : جامعة نايف العربية للعلوم الأمنية.
فتحي محمد موسى. (2013). العلاقات الإنسانية في المؤسسات الصناعية. عمان : دار زهران للنشر والتوزيع.
فيليب هنسلو. (2006). العلاقات العامة (الإصدار 2). (قسم الترجمة بدار الفاروق، المترجمون) القاهرة: دار الفاروق للنشر والتوزيع.
محفوظ احمد جودة. (2011). العلاقات العامة مفاهيم معاصرة . عمان: دار زهران للنشر والتوزيع.
محمد جودت ناصر. (2008). الدعاية والإعلان والعلاقات العامة . عمان: دار مجدلاوي.
محمود يوسف. (2008). مقدمة في العلاقات العامة (المجلد 1). القاهرة: الدار العربية للنشر والتوزيع.
نايف علي عاصي. (2009). الروح المعنوية للعاملين والإنتاجية- دراسة ميدانية في الشركة العامة للصناعات النسيجية في الحلة. المجلة العراقية للعلوم الادارية، 6(24)، 129-146.
Ammar, K., & Sleman, A. W. (2016). The Role of Transformational Leadership on Improvement of Employees' Level Morale (survey study onemployees within banks at Latakia). Tishreen University Journal for Research and Scientific Studies -Economic and Legal Sciences Series, 38(5), 309-291.
Hadi, H. (2008). PUBLIC RELATIONS AN ATTEMPT TO BUILD A DEFINITION. ALBAHITH ALALAMI, 1(4), pp. 146-156. doi:https://doi.org/10.33282/abaa.v1i4.480
Shibeeb, H. M. (2012). NEGOTIATION SKILLS OF THE EMPLOYEES OF PUBLIC RELATIONS IN THE GOVERNMENT INSTITUTIONS (Ministry of Electricity and Ministry of Transportation as a Model). ALBAHITH ALALAMI, 4(17), 39-58. doi:https://doi.org/10.33282/abaa.v4i17.486
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 ALBAHITH ALALAMI
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0) that allows sharing the work with recognition of authorship and initial publication in ABBA journal.