Contents of Campaign Advertisements “Take the Vaccine . to Protect Yourself” to Raise Awareness about Vaccines Against صthe Covid-19 Virus (Analytical Study of the Ministry of Health Facebook Page)
DOI:
https://doi.org/10.33282/abaa.v14i58.945Keywords:
Awareness Campaigns, COVID-19 Vaccines, Iraqi Ministry of Health.Abstract
This paper aims to identify the contents of the advertisements of the (Take the Vaccine .. to Protect Yourself) campaign that was carried out by the Iraqi Ministry of Health for the period from (11/19/2020) to (4/1/2022), to raise awareness of the anti-Covid 19 virus vaccines, which it published on its official page on Facebook. The researcher used a comprehensive inventory method for the research community, and used the content analysis tool. Among the most prominent results of the research is that the campaign was devoid of a symbol of its own, and it chose a main slogan for it, which is (Take the Vaccine .. to Protect Yourself) in addition to other secondary slogans. The slogans focused on the importance of the vaccine to ensure the safety of the individual, and the importance of continuing to wear a mask after vaccination to prevent infection with the virus. The researcher noticed the absence of the campaign's main logo, although it is supposed to be present in all campaign advertisements.
References
بركات عبدالعزيز. (2011). مناهج البحث الاعلامي الاصول النظرية ومهارات التطبيق. القاهرة: دار الكتاب الحديث.
حميد جاعد الدليمي. (ديسمبر, 2005). الحملات الاعلامية التطور والمفهوم. الباحث الاعلامي، 1(1)، الصفحات 45-72 .
ريا قحطان احمد. (2020 - 2021). محاضرات القيت على طلبة الماجستير. بغداد: كلية الاعلام : قسم العلاقات العامة في جامعة بغداد.
ساندرا كان. (2014). المفاهيم الرئيسية في العلاقات العامة. (محمد مدحت أبو النصر، المترجمون) القاهرة: المركز القومي للترجمة.
ستيوارد موندا . (2021). الوعي والقبول بلقاحات كوفيد-19بين طلاب الصيدلة في زامبيا:الآثار المترتبة على معالجة تردد اللقاح. جامعة زامبيا.
شيماء ذو الفقار زغيب. (2009). مناهج البحث والاستخدامات في الدراسات الاعلامية. القاهرة: الدار المصرية اللبنانية.
عمر بن عيشوش، و حسان بن سرسوب. (جوان, 2020). دور شبكة الفيسبوك في تعزيز التوعية الصحية حول فيروس كورونا كوفيد19دراسة ميدانية لعينة من مستخدمي الفايسبوك. التمكين الاجتماعي، 2(2)، الصفحات 288-309.
فاطمة غبد الكاظم الربيعي. (آذار, 2010). برامج العلاقات العامة واستراتيجية بناء وتعزيز سمعة المؤسسة. (جامعة بغداد كلية الاعلام ، المحرر) الباحث الاعلامي، 2(8)، الصفحات 167-193.
منظمة اليونيسف. (2021). ما تحتاج إلى معرفته قبل وأثناء وبعد تلقي لقاح كوفيد-19. 28، نيسان - أبريل. تاريخ الاسترداد 6 حزيران, 2022، من: https://uni.cf/3MFGTrR
منى سعيد الحديدي، و سلوى امام. (2004). الاعلام والمجتمع. القاهرة: الدار المصرية اللبنانية.
وفاء جاسم سلمان الدليمي. (ديسمبر, 2016). الوعي الصحي والثقافة الصحية لدى عينة من الامهات(20-43 سنة) بمنطقتي الحضر والريف في بغداد. كلية التربية للبنات، 27(6)، 2160 - 2168 .
يسعد ز. (2020). الإعلام الاجتماعي ودوره في صناعة و تغذية الأزمات: « دراسة تطبيقية على عينة من التغريدات إبان الأزمة الخليجية 2017». Al–Bahith Al–A’alami, 12(47), 57–70. https://doi.org/10.33282/abaa.v12i47.508
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Author
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0) that allows sharing the work with recognition of authorship and initial publication in ABBA journal.