Public Relations Strategies in Building the State’s Reputation An analytical study of the publications of the website of the UAE Ministry of Foreign Affairs and International Cooperation
DOI:
https://doi.org/10.33282/abaa.v14i58.943Keywords:
UAE, Public Relations, reputation of the StateAbstract
The aim of this paper is to know the persuasive methods and public relations strategies in building the reputation of the United Arab Emirates, since the UAE is progressing among the international indicators in good reputation. The researcher used the survey method, using the content analysis tool, to analyze the publications of the UAE Ministry of Foreign Affairs and International Cooperation for the period from 10/1/2021 to 12/31/2021.The researcher reached a set of results, the most important of which are: The UAE Foreign Ministry relied on public relations strategies in order to build a good reputation for the country, as it focused on the media strategy and gave little importance to the consensus-building strategy, as well as focused on emotional, mental and intimidating appeals.
References
حاتم علي حيدر الصالحي. (2020). سمعة المؤسسية: دراسة وصفية لتطور المفهوم وأساليب القياس. مجلة الباحث الاعلامي، 12(49)، 49-71. doi:https://doi.org/10.33282/abaa.v12i49.652
اية حمزة ياسين. (2020). استراتيجيات العلاقات العامة التسويقية على المستوى الدولي ( دراسة تحليلية لموقعي"Samsung, Apple"على الانترنت ): ( بحث مستل من رسالة ماجستير). الباحث الاعلامي، 12(48)، 129-148. doi:doi:https://doi.org/10.33282/abaa.v12i48.584
باقر موسى جاسم. (2015). أستراتيجيات العلاقات العامة الدولية في بناء الصورة الذهنية للسياسة الخارجية : (وزارة الخارجية العراقية أنموذجا). مجلة آداب المستنصرية(71)، 1-40.
جابر بن خلفان بن سالم الهطالي. (2015). العولمة و تأثريها على النظم القانونية في الأقطار العربية: دراسة مقارنة. القاهرة: بورصة الكتب للنشر والتوزيع.
حسن الصيفي. (2016). تبني ممارسة العلاقات العامة للاعلام الاجتماعي في المنظمات الحكوميبة السعودية. المجلة العربية للاعلام والاتصال، 15، 143-182.
راسم محمد الجمال، و خيرت معوض عياد. (2014). ادارة العلاقات العامة:المدخل الاستراتيجي. القاهرة: الدار المصرية اللبنانية.
ريهام علي بوير. (2016). مقدمة في العلاقات العامة. العين الاماراتية : دار الكتاب الجامعي.
سعد سلمان المشهداني. (2019). منهجية البحث العلمي . عمان: دار اسامة.
سليمان صالح. (2005). وسائل الاعلام وصناعة الصورة الذهنية. الكويت: مكتبة الفلاح للنشر والتوزيع.
سناء عبدالرحمن سعيد ، و عبدالرضا ناصر الباوي. (2010). الدور الاستراتيجي للمسؤولية الاجتماعية الشاملة في تحقيق الميزة التنافسية المستدامة. مجلة الادارة والاقتصاد(العدد)، 203-248.
عبد الرزاق الدليمي. (2015). العلاقات العامة وإدارة الأزمات. عمان: دار اليازوري العلمية.
عبدالرزاق الدليمي ب. (2015). العلاقات العامة في المجال الدولي. (الطبعة الثانية، المحرر) عمان: دار اليازوري العليمية للنشر والتوزيع.
علي عبد الفتاح كنعان. (2014). لاعلام الدولي والعولمة الجديدة. دار اليازوري العلمية.
علي عبودي نعمة الجبوري. (2016). ادارة استراتيجية العلاقات العامة المفاهيم- الممارسات – الخطط. عمان: دار صفاء للنشر والتوزيع .
علي فرجاني . (2018). العلاقـات العامة وإستراتيجيات الاتصال. عمان: دار امجد للنشر والتوزيع.
مجيد الكرخي . (2009). لتخطيط الاستراتيجي المبني على النتائج. مؤسسة الريان للطباعة والنشر.
محمد جياد زين الدين. (2017). Journal of Al-Frahedis Arts، 282-319.
محمود محمد مصطفى خلوف. (2018). العلاقات العامة في العصر الرقمي واسهاماتها في التعامل مع الازمات والصورة الذهنية وصناعة الزعامة. الاردن: دار اسامة للنشر والتوزيع.
عبد العزيز خ. ا. (2018). مصادر ضغوط العمل لدى القائم بالاتصال في العلاقات العامة دراسة ميدانية على المؤسسات الحكومية في دولة الإمارات العربية المتحدة. Al–Bahith Al–A’alami, 10(42), 73–92. https://doi.org/10.33282/abaa.v10i42.219
Anholt, S. (2009). Places: Identity, image and reputation. London: Palgrave Macmillan.
Argenti, P. A., & Druckenmiller, B. (2004). Reputation and the Corporate Brand. Corporate Reputation Review volume 6, 368–374.
Argenti, P. A., & Druckenmiller, B. (2004). Reputation and the Corporate Brand. Corporate Reputation Review, 6, 368–374.
Brewster, R. (2009 ). Unpacking the State s Reputation . Harvard International Law Journal I Vol.50. N 2, 235.
Campelo, A., Aitken, R., & Gnoth, J. (2014). Sense of place: The importance for destination branding. Journal of Travel Research, 53(2), 154-166. doi:https://doi.org/10.1177/0047287513496474
Corradini, I., & di Celle, B. F. (2014). La reputazione. Nel tuo nome, il tuo valore. Milan: Franco Angeli.
Darwish, A., & Burns, P. (2019). Tourist destination reputation: an empirical definition. Tourism Recreation Research, 44(2), 1-10. doi:https://doi.org/10.1080/02508281.2018.1558754
Fombrun, C., & Van Riel, C. B. (1997). The Reputational Landscape. Corporate Reputation Review, 1(1), 1-16. doi:DOI:10.1057/palgrave.crr.1540008
Hargie, O., Somerville, I., Taylor, M., & Toledano, M. (2017). International Public Relations: Perspectives from deeply divided societies. LONDON &NEW YORK: Routledge.
Information Resources Management Association. (2018). Brand Culture and Identity: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications. USA: IGI Global.
Kim, Y. (2019). Strategic CSR Communication in Social Media:The Effectiveness of Stakeholder Information, Response, and Involvement Communication Strategies Factoring Corporate Reputation. Public Relations Journal, 12(4), 1-24.
L Etang, J. (2008). Public Relations: Concepts, Practice and Critique. London: Sage Publications.
Lupton, D. L. (2020). Reputation for Resolve: How Leaders Signal Determination in International Politics. ithaca and london: Cornell University Press.
Martin, G., & Hetrick, S. (2008). Corporate Reputations, Branding and People Management. by Routledge.
Mushkat, R. (2011). State Reputation and Compliance with International Law: Looking through a Chinese Lens. Chinese Journal of International Law, 704–737.
Robinson, P., & Oriade, A. (2017). Rural Tourism and Enterprise: Management, Marketing and Sustainability. London: CABI.
Wang, J., Wang, H., Zhang, W. J., & Ip, W. H. (2014). On a Unified Definition of the Service System: What is its Identity? EEE Systems Journal, 8(3), 821-826. doi:DOI:10.1109/JSYST.2013.2260623
Wei, Y.-K. (2002). Corporate image as collective ethos: a poststructuralist approach. Corporate Communications.International, 7(4), 269-276. doi:DOI:10.1108/13563280210449859
Zhang, L., & Zhao, S. X. (2009). City branding and the Olympic effect: A case study of Beijing. Cities, 26, 245–254. doi:DOI:10.1016/J.CITIES.2009.05.002
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Author
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0) that allows sharing the work with recognition of authorship and initial publication in ABBA journal.