Visual Perception and Persuasion in Television Advertising An analytical study
DOI:
https://doi.org/10.33282/abaa.v14i56.872Keywords:
Thinking visual; Persuasion; TV advertisement; Social Media.Abstract
The picture has taken a place that sometimes enables it to take precedence over media analysis، psychology، and political communication.
The image has the ability to influence to obtain persuasion، not only emotionally or
dramatically، but also on the level of commercial and political persuasion. In every
image، the intention of that persuasion is hidden.
It can be identified by a set of underlying dimensions such as vitality، social dominance، and confidence، for which a group of specific suggestions or movements، such
as a smile، the movement of hands، or the nature and way of looking with the eyes، is
established. The visual image often precedes its verbal counterpart in the process of
persuasion، as it attracts attention easily and effectively affects emotions.
The quality of the good image of lighting، sizes، and angles is important for the success
of all advertising messages for products and services and even political advertising
campaigns، and the image can facilitate the receipt of complex messages and information and stimulate the interest of the crowds of recipients It is intended to influence
References
رافع النصر، الزغلول، و اخرون. (2003). علم النفس المعرفي. عمان، الاردن: دار الشروق للنشر والتوزيع.
أ.ف.فاسفيلد. (1987). التكوين في السينما. (عبد الهادي الراوي، المترجمون) بغداد.
احمد االقواسمة ابوغزالة، و محمد احمد. (2013). تنمية مهارات التعليم والتفكير والبحث. عمان، الاردن: دار صفاء للنشر والتوزيع.
احمد كامل مرسي. (1973). معجم الفن السينمائي. القاهرة: الهيئة المصرية العامة للكتاب.
الموسوعة العربية الميسرة. (1972). القاهرة: مؤسسة فرانكلين.
أندرية لالند. (2001). موسوعة لالاند الفلسفية (المجلد 1). (خليل احمد خليل، المترجمون) بيروت، باريس: عويدات للنشر والطباعة.
جوزيف ماشيللي. (1983). التكوين في الصورة السينمائية. القاهرة: الهيئة المصرية العامة للكتاب.
حميدة مخلوف. (2000). سلطة الصورة. تونس: دار سحر للنشر.
روبرت ،سولسو. (1996). علم النفس المعرفي. الكويت.
سعيد بنكراد. (1996). النص السردي نحو سيميائيات للأيدولوجيا. الرباط: دار الامان. تم الاسترداد من https://www.noor-book.com/%D9%83%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D8%AD%D9%82%D9%8A%D9%82%D9%87-%D8%A7%D9%84%D9%88%D8%B6%D8%B9%D9%8A%D9%87-%D9%88%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%85%D9%84-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D9%8A-%D8%B3%D8%B9%D9%8A%D8%AF-%D8%A8%
شاكر عبدالحميد. (2005). عصر الصورة. عالم المعرفة.
شاكر عبدالحميد. (2008). الفنون البصرية وعبقرية الادراك. القاهرة: الهيئة المصرية للكتاب.
طارق عبد الرؤف عامر المصري، و ايهاب عيسى. (2019). التفكير البصري ، مفهومه ،مهاراته، استراتيجته. القاهرة: المجموعة العربية للتدريب والنشر.
طه مطر، و محمد احمد طه. (2018). علاقة التفكير البصري بمجال ومراحل تطور تكنلوجيا التعليم. السودان: جامعة افريقيا الدولية.
عاقل فاخر. (بلا تاريخ). الادراك. بيروت: دار الهلال.
عدنان يوسف العتوم. (2004). علم النفس المعرفي بين النظرية والتطبيق. الاردن: دار المسيرة للنشر والتوزيع.
عدنان يوسف العتوم. (2004). علم النفس المعرفي بين النظرية والتطبيق. الاردن: دار المسيرة للنشر والتوزيع.
علي الجندي. (1966). فن التشبيه. القاهرة: مكتبة الانجلو المصرية.
لطفي الزيات، و طلعت كمال. (1999). النظرية المعاصرة في علم الاجتماع. القاهرة: دار غريب للطباعة.
لوي دي جانيتي. (1981). فهم السينما. (جعفر علي، المترجمون) بغداد: دار الرشيد.
مارسيل مارتن. (1964). اللغة السينمائية. (سعد مكاوي، المترجمون) القاهرة: الدار المصرية للتأليف والترجمة.
مارسيل مارتن. (1964). اللغة السينمائية. (سعد مكاوي، المترجمون) القاهرة: الدار المصرية للتأليف والترجمة.
محسن اعمار. (2002). الاشهار التلفزيوني: قراءة في المعنى والدلالة. تأليف سعيد بنكراد، مجلة علامات (المجلد 18، الصفحات 102 - 109). المغرب: سعيد بنكراد. تم الاسترداد من http;//saidbenrad.free.fr/ar/n
محمود منسي. (2002). اهمية التفكير البصري في واقع التعليم. القاهرة.
Bibliography
Olney, T. J., Holbrook, M. B., & Batra, R. (1991). Consumer Responses to Advertising: The Effects of Ad Content, Emotions, and Attitude toward the Ad on Viewing Time. The Journal of Consumer Research, 17(4), 440-453.
Reference
- Ahmed Al-Qawasmeh Abu-Ghazaleh, and Mohammed Ahmed. (2013). Develop teaching, thinking and research skills. Amman, Jordan: Dar Safaa for Publishing and Distribution.
- Ahmed Kamel Morsi. (1973). Film Art Dictionary. Cairo: The Egyptian General Book Authority.
- Andrea Laland. (2001). Laland's Philosophical Encyclopedia (Volume 1). (Khalil Ahmed Khalil, translators) Beirut, Paris: Oweidat Publishing and Printing -
- Facilitated Arabic Encyclopedia. (1972). Cairo: The Franklin Foundation .
- Rafi' al-Nasr, Zaghloul, and others. (2003). Cognitive psychology. Amman, Jordan: Dar Al-Shorouk for Publishing and Distribution.
- Said Penkrad. (1996). Narrative text towards the semiotics of ideology. Rabat: Dar Al-Aman.
Adnan Youssef Al-Atoum. (2004). Cognitive psychology between theory and practice. Jordan: Dar Al Masira for Publishing and Distribution.
Hamid Makhlouf. (2000). image power. Tunisia: Dar Sahar Publishing-
-Joseph Machelly. (1983). Composition in cinematography. Cairo: The Egyptian General Book Authority.
Luxurious sane. (No date). perception. Beirut: Dar Al-Hilal.
Shakir Abdel Hamid. (2005). picture era. knowledge world-
-Shakir Abdel Hamid. (2008). Visual Arts and Perceptual Genius. Cairo: Egyptian Book Authority.
-Solso Robert. (1996). Cognitive psychology. (Mustafa Najeeb Al-Sabwa, and Mustafa Muhammad Kamel, editors) Kuwait: Anglo-Egyptian Library.
Taha Matar, and Muhammad Ahmad Taha. (2018). The relationship of visual thinking to the field and stages of development of educational technology. Sudan: Africa International University.
Tariq Abdel-Raouf Amer Al-Masry, and Ihab Issa. (2019). Visual thinking, its concept, skills, and strategy. Cairo: The Arab Group for Training and Publishing.
Ali El Gendy. (1966). The art of analogy. Cairo: The Anglo-Egyptian Library.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 ALBAHITH ALALAMI
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0) that allows sharing the work with recognition of authorship and initial publication in ABBA journal.