Journalistic recruitment for the Infographics news sites Bairaq hussien jumhaa al ruba
DOI:
https://doi.org/10.33282/abaa.v11i43.250Keywords:
Infographic, graphical data, news sitesAbstract
The aim of the research is to find out the methods of employing the : Infographics in the news sites due to the different communicative roles of the : Infographics . To achieve the research objective, the researcher used the survey method: the method of analyzing the content to analyze the : Infographics material from the selected sample of the news sites. What was said ? And how was it said? Through the design of a content analysis form that includes a number of studied analysis Infographics of the study.
References
(2)Mark smiciklas , the power of infographics using pictures communicate and connect with your audiences ,(USA , by PEARSON EDUCATION , INC, 2012 ),P.P 4-5.
(3) Jennifer Ferreira ,Infographics:An introduction,Centre for Business in Society , Coventry University, August 2014, p.3 .
(4)ينظر كلا من :
•حسين محمد أحمد عبدالباسط ، المرتكزات الاساسية لتفعيل استخدام الانفوجرافيك في عمليتي التعليم والتعلم ، مجلة التعليم الالكتروني ، القاهرة جامعة المنصورة ، وحدة التعليم الالكتروني 1jan2015 .
•Erick Lopez-Ornelas & Saul Hermilio Sanchez Hernandez ,Using Infographics to Represent Mesning on Social media , Social Computing and Social Media 8th International Conference , scsm2016 Held as part of HCI International 2016 Toronto ,ON , Canada ,July 17 -22 ,2016 ,proceedings, by Springer International publishing Switzerland 2016, p26 -27 .
5))شيماء محمد ابو عصبة ، اثر استخدام استراتيجية الانفوجرافيك (infographigs )على تحصيل طالبات الصف الخامس الاساسي واتجاهاتهن نحو العلوم ودافعيتهن نحو تعلمها ، رسالة ماجستير غير منشورة في كلية الدراسات العليا جامعة النجاح الوطنية فلسطين 2015 ، ص 23 .
6))ينظر كلاُ من :
•كيف تحول المعلومات الى تصميم انفوجرافيك مميز http://www.condainlikir.com2015\12\infographic-seo-increase-visitors-html.
•Banulnanc Vyan Dur , OP.Cit ,p 44.
•محمد سيد ريان ، التسويق السياسي على الوسائط الالكترونية ، (الجيزة ، اطلس للنشر والانتاج الاعلامي ، 2014) ، ص 85.
•مندى مكادامز ، الصحافة متعددة الوسائل (فلاش ) : اعداد برامج للاخبار باستخدام النص والصور والصوت والحركة ، ترجمة كمال السيد ( القاهرة ، المركز القومي للترجمة ، 2015) ، ص 43 -45 .
•اماني احمد الدخني ، عمرو محمد درويش ، نمطا تقديم الانفوجرافيك (الثابت / والمتحرك ) عبر الويب واثرهما في نتيجة مهارات التفكير البصري لدى اطفال التوحد واتجاهاتهم نحوه ، مجلة تكنولوجيا التعليم مجلد 25 ، عدد 2 ، 2015 ، ص 285 .
(7) ستيفن كوين ،وفينست ف . فيلاك ، الصحافة المدمجة مقدمة وسائل الاعلام الكتابة والانتاج ، ترجمة :نادية ابراهيم ، ( القاهرة ، المركز القومي للترجمة ، 2015 )، ص 223 .
(8)Maryam Salimi & dr.Amir masoud Amir Mazaheri , The use of News Graphics and infographics in Iran's modern public Relations , 6the second Asian conference on media & Mass communication 2011 , OsaKA ,Japan .
(9)جوناثان غراي وآخرون ، صحافة البيانات كيف تستخرج الاخبار من اكوام الارقام والمعلومات في الانترنت ، ترجمة : ندى رمضان ، ( بيروت ، الدار العربية للعلوم ناشرون ، 2015 ) ، ص 25.
(10)Waralak V. Siricharoeen, infographigs the new communication tools in digital age , (school of science and technology university of the thai chamber of commerce , Bangkok-thailand,2014), p 169 .
(11) ستيفن كوينو فينست ف ز فيلاك ، م . س ، ص 236 .
(12) مأمون مطر ، صحافة البيانات أو المعلومات http://www.slideshare.net\mamounmater
13))ينظر كلاٌ من :
•جوناثان غراي وآخرون ، صحافة البيانات ، م . س ، ص 283 .
•صحافة البيانات الاعلامية طوق نجاة للصحافة التقليدية http://www.alarab.co.uk\article.
14))جوناثان غراي وآخرون ، م . س ، ص 27 – 29 .
(15)سوزان القليني ، علم النفس الاعلامي : المداخل النفسية للإعلام ، ( القاهرة ، دار النهضة العربية ، 2003) ، ص 51 -54 .
(16)عمرو العراقي ، صحافة البيانات :خطوات جمع وتحليل البيانات وتصميم الانفوجرافيك ، (القاهرة ، العربي للنشر والتوزيع ، 2016) ، ص 32-38 .
(1) Hayam Hayek, when the image is equal to a thousand words: the use of the Infographic in libraries, the date of retrieval 5/5/2016 http://blog.naseej.com. Article.
(2)Mark smiciklas , the power of infographics using pictures communicate and connect with your audiences ,(USA , by PEARSON EDUCATION , INC, 2012 ),P.P 4-5.
(3) Jennifer Ferreira ,Infographics: An introduction,Centre for Business in Society , Coventry University, August 2014, p.3
(4)See both:
•Hussein Mohamed Ahmed Abdel Basset, The basic pillars of activating the use of the nose in the teaching and learning processes, Journal of e-learning, Cairo Mansoura University, e-learning unit 1 jan2015.
•Erick Lopez-Ornelas & Saul Hermilio Sanchez Hernandez ,Using Infographics to Represent Mesning on Social media , Social Computing and Social Media 8th International Conference , scsm2016 Held as part of HCI International 2016 Toronto ,ON , Canada ,July 17 -22 ,2016 ,proceedings, by Springer International publishing Switzerland 2016, p26 -27
(5)Shaimaa Mohammed Abu Aseba, Using the Infographics' Strategy on the Achievement of Fifth Grade Students and Their Attitudes towards Science and their Motivation towards Learning, Unpublished Master Thesis at the College of Graduate Studies, An-Najah National University, Palestine, 2015, p.
(6)See both:
• How information is transformed into a unique infographic design http: //www.condainlikir.com2015 12 infographic-seo-increase-visitors-html.
. Mohamed Sayed Rayan, Political Marketing on Electronic Media, (Giza, Atlas Publishing and Media Production, 2014), p. 85.
• Mendi Makadamas, Multimedia Press (Flash): Preparation of news programs using text, images, sound and movement, Kamal Kamal translation (Cairo, National Center for Translation, 2015), pp. 43-45.
• Amani Ahmed Al-Dakhani, Amr Mohamed Darwish, The Pattern of Infographic / Static Introduction to the Web and their Impact on the Result of Visual Thinking Skills in Autistic Children and Their Attitudes Towards it, Journal of Educational Technology Vol 25, No. 2, 2015, p.
(7)Stephen Quinn, Filak, The Integrated Press Introduction to Media Writing and Production, translated by: Nadia Ibrahim, (Cairo, National Center for Translation, 2015), p. 223.
(8)Maryam Salimi & dr.Amir masoud Amir Mazaheri , The use of News Graphics and infographics in Iran's modern public Relations , 6the second Asian conference on media & Mass communication 2011 , OsaKA ,Japan .
(9)Waralak V. Siricharoeen, infographics' the new communication tools in digital age , (school of science and technology university of the thai chamber of commerce , Bangkok-thailand,2014), p 169 .
(10)Jonathan Gray et al., Journalism of Data How to extract news from the piles of numbers and information in the Internet, translated by: Nada Ramadan, (Beirut, The Arab Science Publishers Publishers, 2015), p. 25.
(11)Stephen Quinn and Vincent F. Villak, M. S., p. 236.
(12)Mamoun Matar, data press or information http: //www.slideshare.net mamounmater(
(13)See both
• Jonathan Gray et al., Data Journalism, M. X, p. 283.
• Journalism Press Releases A life-long journal for the traditional press, http://www.alarab.co.uk/ article.
(14)Jonathan Gray et al, M. X, pp. 27-29.
(15)(Susan Al-Kulini, Media Psychology: Psychological Entries for Media, Cairo, Dar Al-Nahdah Al Arabiya, 2003), pp. 51-54.
(16)(Amr Al-Iraqi, Data Journalism: Steps of Data Collection and Analysis and Design of Infographic, Cairo, Arab Publishing and Distribution, 2016), pp. 32-38.
Published
Issue
Section
License
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0) that allows sharing the work with recognition of authorship and initial publication in ABBA journal.