Quality standards in the Palestinian electronic satellite sites
DOI:
https://doi.org/10.33282/abaa.v10i42.217Keywords:
Palestinian Satellite TV, Quality Standards, Websites, Satellite TV Sites.Abstract
The aim of this research is to identify the availability of quality standards for the websites of the Palestinian TV channels and to provide an assessment of the quality standards used by the websites of TV Channels web sites in general and Palestinian TV channels in particular. Through the use of the method of media survey method descriptive methods, and the research has reached the difference in the application of quality standards for TV Channels sites in the web sites of Palestinian TV Channels, and the development of language of visual communication for the design of those sites in exchange for the lack of access to those sites of the technical possibilities that is Provided by the Internet.
References
2. سمير حسين، بحوث الاعلام ، عالم الكتب 1999،،ص157.
3. ناصر الرحامنة، الاتجاهات الإعلامية الحديثة في الصحافة الالكترونية ، السلط ، 2016 ، ص 96-99.
4. محمد عوض الله – رفيدة صالح، أثر جمالية تصميم المواقع الالكترونية التسويقية على زيادة حجم المبيعات: دراسة على موقع شركة كليك جرافكس،
مجلة العلوم الإنسانية جامعة السودان للعلوم و التكنولوجيا، العدد الثالث – 2015، ص 279.
5. Siang.y.s في شهد حميض ، واقع تصميم واجهات المستخدم في تطبيقات الهواتف الذكية ، رسالة ماجستير ، غير منشورة ، كلية العمارة والتصميم - جامعة الشرق الأوسط ،2017 ، ص12.
6. Nielsen في أمل قشور - عماد بشير ، أساليب تقديم المحتوى في المواقع الإلكترونية الإخبارية الناشرة بالعربية وتقييم خدماتها : بي بي سي عربي وسي أن أن نموذجا ، بحث مقدم إلى المؤتمر السنوي العشرون لجمعية المكتبات المتخصصة ، الدوحة ، 25-27 مارس ، 2014 ، ص 3-4.
7. آمال المتولي(محرر) ، الفضائيات العربية ومتغيرات العصر: أعمال المؤتمر الأول للأكاديمية الدولية لعلوم الإعلام ، القاهرة ،2005،ص461.
8. ماجد تربان – عبير لبد ، تصميم وإخراج المواقع الإلكترونية الإخبارية الفلسطينية :دراسة تحليلية مقارنة ، مجلة العلوم الإنسانية – الجامعة الإسلامية غزة ، العدد 25-2017، ص133
9. نفس المرجع السابق ،ص137.
10. أمل قشور-عماد بشير ، مرجع سابق ، ص27-28.
11. نفس المرجع السابق ، ص24.
12. نفس المرجع السابق ، ص11.
13. ماجد تربان – عبير لبد ، مرجع سابق ، ص 134.
14. أمل قشور-عماد بشير ، مرجع سابق ،ص 23.
15. معين الميتمي ، فؤاد سعدان ، دلالات استخدام أساليب بناء الإقناع في تصميم المواقع الإذاعية والتلفزيونية الخليجية: دراسة تحليلية مقارنة ، المجلة العربية لعلوم الإعلام والاتصال ، العدد السابع عشر – مايو 2017 ، ص353.
16. فارس الخطاب ، الفضائيات الرقمية وتطبيقاتها الإعلامية ، دار أسامة للنشر والتوزيع ، عمان ،2012، ص158.
17. تقرير وسائل التواصل الاجتماعي والرقمي في فلسطين 2017، Social Studio – Concepts، ص19.
18. أمل قشور-عماد بشير ، مرجع سابق، ص24.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0) that allows sharing the work with recognition of authorship and initial publication in ABBA journal.