New Media and Political Awareness among Young People
DOI:
https://doi.org/10.33282/abaa.v7i30.180Keywords:
New Media, Political Awareness, Young PeopleAbstract
This study seeks to answer urgent questions about the role of new media that have emerged recently, such as the Internet and social networking sites and information services through mobile and others to increase awareness among young people, especially university students. during a field study that took place on a sample of students in the Department of Media at the University of Petra Kingdom of Jordan during the second semester in 2013 in the study the researcher finds increased attention and follow-up by young people for many of the world events and regional and local communities through exposure to a number of new media; in the forefront of the Internet and increase the level of awareness and interests young people do many of the events at the level of social networking sites or in the exchange of information and dialogue with others as part of a new technical and communicative opens new doors in terms of media and communication and its role at the level of the individual and society and its importance in influencing public opinion.
References
2- بشير البرغوثي, النظام الاعلامي الجديد, دار رؤى للنشر, عمان, 2004, ص12 .
3- د.عبد الكريم الدبيسي, دور شبكات التواصل الاجتماعي في تشكيل الرأي العام, دراسات, مجلة العلوم الانسانية, الاجتماعية, الجامعة الاردنية, عمان, ع1, شباط, 2013, ص69 .
4- محمد بن هلال, الاعلام الجديد ورهان تطوير الممارسة السياسية, مجلة المستقبل العربي, بيروت, ع396, 2012, ص198 .
5- د. عبدالله الزين, مصدر سابق, ص245 .
6- د. عباس مصطفى صادق, الاعلام الجديد: المفاهيم والرسائل والتطبيقات, دار الشرق, عمان, 2008, ص37.
7- المصدر السابق, ص39 .
8- د. سعيد صالح كاتب, الاعلام القديم والاعلام الجديد, المدينة المنورة للطباعة والنشر, جدة, 2002, ص46 .
9- د. انتصار ابراهيم ود. صفد حسام, الاعلام الجديد: تطور الاداء والوسيلة والوظيفة, الدار الجامعية للطباعة, بغداد, 2011, ص12 .
10- د. عباس مصطفى صادق, مصدر سابق, ص24 .
11- د. حسن عماد مكاوي, الاتصال ونظرياته المعاصرة, الدار المصرية اللبنانية للنشر, القاهرة, 2008, ص274 .
12- المصدر السابق, ص278 .
13- د. محمد عبد الحميد, نظريات الاعلام واتجاهات التأثير, عالم الكتب, القاهرة, 2004, ص255 .
14- المصدر السابق, ص287 .
15- د. يسرى خالد ابراهيم, نظريات الاتصال, دار النهرين, بغداد, 2010, ص112 .
16- د. محمد عبد الحميد, مصدر سابق, ص310 .
17- د. يسرى خالد, مصدر سابق, ص86 .
18- تألفت اللجنة من أ.د تيسير ابو عرجة رئيس قسم الصحافة والاعلام في جامعة البترا والدكتور محمد صاحب سلمان والدكتور عبد الكريم الدبيسي التدريسيان في القسم المذكور.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0) that allows sharing the work with recognition of authorship and initial publication in ABBA journal.