Municipality of Baghdad’s communication means and methods during imposing the law operations
DOI:
https://doi.org/10.33282/abaa.v14i57.912Keywords:
communication; Baghdad Municipality; Law Enforcement.Abstract
This study aims at identifying how Baghdad Municipality employs public relations in law enforcement operations and the role played by the Municipality in communication and communicating with the public, raising their awareness and educating them to not abuse public property. As for the research tools, the researcher used the questionnaire as a data collection tool in addition to an analytical description of the means and methods of communication for public relations on Baghdad Municipality Facebook page.
The research comes out with a set of result; the most important of which are:
The means through which citizens learned about the existence of campaigns to impose the law an eliminate violations were social media platforms; they got the highest percentage among other means.
emissions of the Public Relations Office of the Law Enforcement Plan (such as educating people to not violate public and private properties) were the highest among the rest of other missions.
White citizens continued tracking the activities and works of the Public Relations Offices of Baghdad Municipality’s directorates, which helped them, increase their own information, the question (media channels and social networking platforms played a major role in educating people to not violate public properties) got the highest percentage.
References
- صباح عواد نصيف ، بعض المتغيرات النفسية كمنبئات بأخلاقيات الممارسة المهنية في الصحافة العربية , اطروحة دكتوراه غير منشورة ، قسم الإعلام ، كلية الآداب ، جامعة المنيا ، مصر ، 2020 ، ص 41
- بلال خلف السكرانة , مهارات الاتصال , سنة النشر 2015 , ص 24 , دار المسيرة للنشر والتوزيع , عمان - الاردن
- درة المجالي , عبد الباري أبراهيم , نبيل خليف , العلاقات العامة فير القرن الحادي والعشرين النظرية والممارسة , سنة النشر 2010 , ص 323 , دار وائل للنشر والتوزيع – عمان
- علي كنعان , الإعلام والمجتمع , سنة النشر 2020 , ص 98 , دار اليازوري للنشر والتوزيع
- عبد الكريم راضي الجبوري , العلاقات العامة فن وابداع , سنة النشر 2001 , ص 101 , دار الهلال للنشر والتوزيع
- محمد أحمد جودة , العلاقات العامة مفاهيم وممارسات , ط 2 , سنة النشر 1999 , ص 205 , عمان - دار ازهر للنشر والتوزيع
- علي عقلة نجادات , محمد نايف شنطاوي , دور إذاعات الامم المتحدة في نشر ثقافة السلام , بحث منشور على شبكة الانترنت , سنة النشر 2012 , ص 3
- تشارلز هيلمان , مبادئ الراديو , ترجمة محمد يوسف الابياري ,سنة النشر 2019 , ص 2 , القاهرة – نيويورك , مؤسسة فرانكلين
- سمير مطاوع , العلاقات العامة جسر الاتصال والنجاح , سنة النشر 2019 , ص 37 , دار اليازوري للنشر والتوزيع
- علي العمري , أحمد الحويتي , أثر التلفزيون على اتجاهات الرأي العام نحو الجريمة , سنة النشر 2015 , ص 55 , رسالة ماجستير , علم الاجتماع التربوي , جامعة الجزائر , كلية العلوم الاجتماعية والانسانية
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Auther
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0) that allows sharing the work with recognition of authorship and initial publication in ABBA journal.