Priorities Media Richness of Users of Iraqi Electronic Newspapers
DOI:
https://doi.org/10.33282/abaa.v8i32.159Keywords:
Priorities Media, Richness, Users, of Iraqi Electronic, NewspapersAbstract
The electronic press is one of the distinctive media due to its unique features such as instant publishing and interactivity, uses multimedia, the use of hypertext, the personalization of media content, getting echo of the media messages provision of electronic archive of previous numbers of the newspaper.
The richness theory means that media are different depending on its wealth aspects which distinguish it from other media. The aspects of wealth here represent the features that characterize online press and constitute factors of media richness.
The researcher studies the properties of Iraqi media richness of their users. The researcher uses a field study to get the goals of the research and tests the hypotheses of media richness theory.
References
2.د. مرفت الطرابيشي و د. عبد العزيز السيد ، نظريات الاتصال ، القاهرة ، دار النهضة العربية ، 2006 ، ص219.
3.Debashish Mandal & Robert J . MC Queen , Extending Media Richnes Theory to explain social Media Adoption by Microbusinesses , International Technology , vol , 4 . Issue , 4 , 2013. Availbla at https:// www.Mendeley.com
4. د. مرفت الطرابيشي و د. عبدالعزيز السيد، مصدر سابق، ص218.
5. Steven John Simon ( 2004 ) An examination of Media Richness Theory in Product web site desing; Emprirical study, Information systems Research, vol.6 iss.4.
6.Jessica M. Badger ,(2014) Media Richness and information Acquistion in internet Recruitment, journal of Managerial psychology, vol.29. No.7.
7. ( 1 ) Nauman saeed & yun yang ( 2008 ) Media Richess and user acceptance of second Life. Availbal at http://www.ascilite.org.
8. ( 1 ) Beverly Wright ( 2008 ) Applic ation of Media Richness Theory to Data Collection , The Journal of Applied Business Research vol.2 No.1.
9.Willem poeterson ( 2008 ) channel perceptions And usage; Beyond Medias Richness factors
10. د. حسني محمد نصر ، وسائل الاعلام الجديدة ، أسس التغطية والكتابة والتصميم والإخراج في الصحافة الالكترونية ، الكويت ، مكتبة الفلاح ، 2013 ، ص198.
11. د. محمود علم الدين ، اساسيات الصحافة في القرن الحادي و العشرين ، القاهرة ، دار النهضة العربية ، 2013 ، ص415.
12.Ryan M. Thornburg ( 2011 ) Producing online News , Washington , C Q press , P.19.
13.Gerard Gogging ( 2012 ) New Technologies and the Media, New York, Palravre Macmillan. , P.28.
14. Andrew Dewdney & Peter Ride ( 2014 ) The Digital Media , London Routledge , P.263.
15. د. عباس مصطفى صادق ، الاعلام الجديد المفاهيم والوسائل والتطبيقات ، عمان، الشروق ، 2008 ، ص179.
16. د. محمود علم الدين ، الصحافة الالكترونية ، القاهرة ، دار السحاب ، 2008 ، ص190.
17. المصدر نفسه ، ص203.
18. David A. Craig ( 2011 ) Excellence In online Journalism , Los Angeles , SAGE , P.68.
19. Jessica M. Badger ,(2014) Media Richness and information Acquistion in internet Recruitment, journal of Managerial psychology, vol.29. No.7.
20. Timothy Garrand ( 2006 ) writing for Multimedia and the web , oxford , ELSEVIER, P.3.
21. د. محمود علم الدين، الصحافة الإلكترونية، مصدر سابق، ص205.
22. د. عبد الصبور فاضل ، صناعة الاخبار في عصر تكنولوجيا الاتصال ، حلوان ، دار عطا الله للطباعة والنشر ، 2014 ، ص97.
23. المصدر نفسة ، ص 98.
24. د. حسني محمد نصر ، وسائل الاعلام الجديدة ، مصدر سابق ، ص60.
25. د. منار فتحي محمد، تصميم مواقع الصحف الإلكترونية، القاهرة، دار العالم العربي، 2011، ص40.
26. د. محمود علم الدين ، الصحافة الالكترونية ، مصدر سابق ، ص193.
27. د. محمد عبد الحميد ، الاتصال والاعلام على شبكة الانترنت ، القاهرة ، عالم الكتب ، 2007 ، ص113.
28. المصدر نفسه ، ص117.
29. د. عبد الرحمن سيد سليمان ، مناهج البحث ، القاهرة ، عالم الكتب ، 2014 ، ص141.
30. د. سمير محمد حسين ، بحوث الاعلام ، ( القاهرة )، عالم الكتب ، 2006 ، ص147.
31. Roger wimmer & Joseph R. Dominick ( 2011 ) Mass Media Research An Introduction, New York ,wads worth , P.175
*المحكمين هم:-
1. أ . م . د . حمدان خضر سالم جامعة بغداد – كلية الاعلام – قسم الحافة.
2. أ . م . د . احمد عبد المجيد جامعة بغداد – كلية الاعلام – قسم الصحافة.
3. أ . م . د . عبد السلام السامر جامعة بغداد – كلية الاعلام – قسم الصحافة الاذاعية والتلفزيونية.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 ALBAHITH ALALAMI
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0) that allows sharing the work with recognition of authorship and initial publication in ABBA journal.